:: Terima kasih kerana mengunjungi blog ini. Sesiapa yang suka akan blog ini, sila click button follow untuk jadi follower cikgu. Terima kasih ::


Followers

Tuesday 24 April 2012

Duit, kerja dan kehidupan

assalamualaikum wbt


Naik gaji? nape ye...semua orang suka kan bila naik gaji..termasuklah cikgu..Maklum la..esok semua kakitangan awam bakal menerima kenaikan gaji..yang dah lama tk naik..tu yang suka sangat..kenaikan yang sangat banyak..

Bile dah naik gaji nie..biasa la orang kita nie..mcm2 mahu beli kan..masa belum naik gaji punya la berjimat sampai makan meggie je hari2...tapi bile dah dpt gaji..ermm...tak beringat dah kisah2 silamnye.


gaji banyak naik...kerja kita naik tak? mungkin tidak..mungkin naik....naik atau tidak beban kerja kita..pastikan kita melaksanakan tugas hakiki kita dengan seadilnya...semoga gaji yang banyak yang kita dapat akan diikuti dengan keberkatan yang lebih besar juga.



Keberkatan tu la yang agak susah untuk di lihat. Duit banyak, mcm2 boleh terjadi..sampai manusia lupa apa yang boleh dan apa yang tidak. Bile dah susah..ermmm...sampai nak buka wallet sendiri pun malu...pikirkan la..

apa2 pun yang terjadi, cikgu tetap suka bile gaji naik..tapi biasa kan org pertikaikan bile gaji naik..harga barang semua naik..pada cikgu, itu normal..mengikut peredaran zaman...adakah sama 10sen 100 tahun yg lepas dengan 10sen pada hari ini...pikirkan apa yang cuba cikgu sampaikan...

Dulu manusia tak penah merungut boleh tinggal di kawasan yang gelap tanpa makanan. Tapi hari ini, disetiap sudut diterangi lampu dan makanan yang sangat mewah..korang terpikir tak? kenapa bende nie boleh berubah? korang pertikaikan tak? so, dapat jawapan td nape harga barangan naik?


ok la, sekian dari cikgu.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...